olvasmányok nemrégiben

Mostanában (újra)olvastam néhány könyvet, amik tetszettek (a teljesség igénye nélkül). Ezek olyan nem keresztény könyvek, amiknek mégis van mondanivalója (sokszor több, mint némely keresztény könyvnek). Vigyázat, lehet túl sokat árulok el a könyvekről!

Edwin A. Abbott: Síkföld — Egy jó kis könyv a kétdimenziós világról, és annak egy lakójáról. Érdekesen leírja, ahogyan a síkidom próbálja megérteni a tér világát, ahogyan azt egy gömb elmagyarázza, majd megmutatja neki. Miközben olvastam, folyton az járt a fejemben, hogy gyakorlatilag ugyanilyen az, amikor mi Istent próbáljuk elképzelni.

Aldous Huxley — Tőle többet is olvastam. A szép új világ egy olyan társadalomban játszódik, ahol a genetika és az orvostudomány teljesen megváltoztatta az emberek életét. Bemutatja egy személy nehézségeit ebben a világban, aki ‘nem oda való’. A Majmok bombája is az előzőhöz hasonló disztópia. A különbség azonban az, hogy ebben olyan világról ír, melyben egy (nukleáris, biológiai) háború után csak kevés ember marad életben, elég alacsony életszínvonalon, és ők is egy elég fura vallási vezető szektás uralma alatt élnek. Belekezdtem A sziget c. könyvébe is, de az nem nyerte el túlzottan a tetszésem. Azért adok majd neki még egy esélyt.

George Orwell — ő nagy kedvencem. Az 1914 még akkor lett szimpatikus, mikor hasonló cipőben jártam, mint a főhős. Nagy Testvér mindent lát és kontrollál, az önálló gondolkodás nincs megengedve — ezt próbálja még a nyelv megreformálása (helyesebben degradálása) is elősegíteni. Az Állatfarm pedig bemutatja, hogy az állatok hogyan boldogulnak és szerveződnek hierarchikus rendbe, miután elűzik a gazdájukat. Természetesen ez is igencsak áthallásos, ráismerni benne akár a modern társadalomra is.

H.G. Wells: A láthatatlan ember — ő írta többek között A világok harcát is, amit meg is filmesítettek. A Láthatatlan Ember felfedezte a teljes (és egyelőre visszafordíthatatlan) láthatatlanná válás kémiai módszerét, a könyvben pedig bemutatja, hogy ez milyen hatással van egyéni életére és szociális kapcsolataira. Hasonló témát dolgoz fel az Árnyék nélkül (Hollow Man) c. film is, és ott is egész hasonlóan viselkedik a Láthatatlan Ember.

9 hozzászólás

Kategória: könyvajánló

9 responses to “olvasmányok nemrégiben

  1. A Flatland -et én is olvastam (ill. hallgattam), nekem is tetszett. Azóta is a 4. dimenzón járatom az agyam…

    Az 1914 az valami JT kiadású Orwell regény? :P

  2. Amúgy az 1984-et is most hallgattam meg. Nagyon durva és tanulságos, ijesztő párhuzamokkal a kereszténység sok-sok megnyilvánulásával…

  3. infaustus

    Ajánlom akkor még a Majmok bombáját. Abban is találhatsz érdekes és ijesztő párhuzamokat a kereszténységgel, vallásossággal.

  4. H.G. Wells-től meg a War of the Worlds-öt meg a Time Traveller-t hallgattam meg nemrég… Elég hasonló az ízlésünk!

  5. infaustus

    A War of the Worlds hogy tetszett? Az is tervben van nálam. És képzeld, épp a Hope Beyond Hell-re várok, hogy megérkezzen Amerikából; a gépen képtelen voltam elolvasni. :]

  6. Tetszett. Más mint a film sok szempontból, főleg, hogy több mint 100 éve íródott. Akkoriban a gőzhajó már a hadviselés csúcsának tűnt a könyv alapján. Hihetetlen, hogy Wells-nek mennyire előrehaladott fantázája volt.

    Hope Beyond Hell? Még pénzt is adsz érte? Gyanús, naggyon gyanús. ;)

  7. Erre jók az amerikai ismerősök. :]

  8. “Azért vannak a jóbarátok” [;<-)

  9. József

    Szervusz Zsotca!
    Megnézted amiket azt hiszem ma reggel küldtem? Használd fel őket!