Az igefórumról

Nem tudom már pontosan mikor is történt, hogy az igefórum felhasználói közül kitiltottak. Előtte moderátor voltam, majd a moderátorok és az admin eljárásmódja miatt lemondtam a jogaimról. A későbbiekben úgy tiltottak ki, hogy a témák olvasásához sincs jogosultságom (hivatalosan). Néha azonban be szoktam nézni, csak hogy lássam, hol tart jelenleg a fundamentalizmus szekere. Ma éppen az egyik barátomat tiltották ki onnan, csupán azért, mert az egyik moderátornak szóvá merte tenni, hogy helytelen a viselkedése.

És itt jön a képbe — a szappanoperákhoz hasonló — fordulat. Egy olyan moderátor indítványozta a kitiltását, akinek mindig is baja volt vele, amióta csak megjelent a fórumon. Pszichológiailag érdemes lenne az esetet megvizsgálni. A moderátor ugyanis a megjelenése előtt másik felhasználónévvel fórumozott, és bár valójában egy középkorú nőről van szó, huszonéves lánynak adta ki magát, aki flörtölt a fiatalabb férfiakkal. A kitiltott felhasználó ezt tudta, és nagy valószínűséggel emiatt viselt ellene ilyen hosszas keresztes hadjáratot.

A fórum adminja és moderátorai is tudtak erről az esetről. Bár a fórumszabályzatban benne van az, hogy tilos olyan nicket használni, ami mások megtévesztésére alkalmas, mégsem történt nyilvános bocsánatkérés az érintettektől. A jól ismert stratégiát választották inkább: elhallgatják az esetet, és elnémítják azokat, akik beszélhetnének. Ezt az eljárást és a nyilvános meghurcolást gusztustalannak tartom. Annál is inkább mert a moderátor (direkt nem mondom melyikük) az igefórum csevegőjében azzal vádolta a felhasználót, hogy részeg (holott nem volt az), és feltette a kérdést, hogy “milyen ember ez már?”. Elmondom milyen ember. Olyan ember, akit bár a moderátor félrevezetett az álnevével, megbántott, mégsem tálalt ki, hanem hallgatott az esetről, mert nem akarta az illetőt bajba sodorni. És az igefórum kedves moderátorai milyenek? Ezt is elmondom. Olyanok, akik az egyet nem értés, ill. a bólogatásra való hajlandóság hiányában bárkit kitiltanak és a nyilvánosság előtt meghurcolnak.

Jézus talán az ilyen vallási vezetőkre mondta, hogy képmutatók. Ezúton szeretnék gratulálni az igefórum moderátorainak és adminjának tisztességtelen viselkedéséhez. További olvasnivaló az esetről Norbs blogjában.

Reklámok

58 hozzászólás

Kategória: csapnivaló

58 responses to “Az igefórumról

  1. Lehet-e egyáltalán kiszűrni a több nick alatt írókat? Nincs olyan program amely felismeri, ha ugyanarról a gépről ír valaki több nick alatt?

  2. berciXcore

    Ha a moderátor írogat álnév alatt, és az admin is szemet huny felette, akkor kijátszható a dolog.

  3. Hát igen, vmvel el kell űzni az időt :)

  4. Evi

    hat ez szep volt.. mindenesetre hozza olvastam Norbs blogjat is.. gratulalok immaron megint a forumnak….

  5. endike

    Nehéz dolgok ezek.
    Az az igazság, hogy ha keresztények bántanak keresztényeket, akkor nem igen lehet mit tenni, legalábbis nagyon nehéz igazságosan megoldani a dolgot. Akinek ez nem megy (pl. nekem) jobb ha nem is próbálkozik. Inkább el kell menekülni.

    A zsidók története meglehetősen egybevág azzal, amit a keresztények csinálnak egymással. A Krónikák könyve, Bírák, Királyok könyve stb. szinte másról se szólnak, mint a a testvérháborúkról. Elgondolkodtató…

  6. Vicc ami megy..bujkálás tisztségek mögé. Ha a moderátor azt mondja kék a piros, akkor kék a piros.. Ha azt mondja személyes,mert szólok akkor személyes ,holott nem az, hiszen mindenki gyakorolja..

    Gondolom még az is az én hibám, hogy miután kitilt még mindig a forumon voltam és nem nyomtam parancsra frissítést, hanem beszélgetek, ha már mindennel illett. No meg az is, hogy mikor írtam neki nem ment át privátban az üzenet, de tőle se kaptam egy sort se, ahhoz képest, hogy nagyon hívott privátba, mintha azonfelül bármit is mondhattam volna, mint amit mondtam az pedig nyílt dolog. Ő tartozott volna nekem személyes válasszal,mert ő nem akart valami oknálfogva kommunikálni, nem pedig én vele.. de ez is ugye részlet kérdés és biztos nekem van személyes okom, hiszen akkor lehet mondani, hogy menj privátba.. VICC.

    ——-
    Üdv ERec
    Szégyentelenség, amivel illettetek a hátam mögött úgy, hogy nem volt esélyem reagálni se rá.
    Ivott? Részeg? Ámokfutó?Bekattant?. Meglehet nézni ki volt az idegtől ki? Nem én. Ki csapott be minden keresztény forumon ,minden embert és kik sumákolták el ezt?Én? Hát én ha valaki ellen elkövettem valamit akár évek múltán is bocsánatot kértem tőle, lenne rá tanum, erre is. Kövecske pedig nekem azt mondta halálos beteg, mikor valamivel nem értettünk egyet, és ideges lett eljátszotta a hattyuk halálát.. Vagyis azt, hogy bármelyik pillanatban meghalhat és jajgatott , leírta hol és mennyire fáj én meg egész estés imádkozásba mentem, hogy nehogy meghaljon ,sőt hetekig imádkoztam és sokszor eljátszotta, hogy haldoklik és a rokonaival éppen imádkozik és keservesen sír..óh hányszor volt..És mégse adtam ki miután azt mondták yeva=kövecske, pedig a hazugság és csalás ,ha napvilágra jön igazság és nem szégyen,de úgy voltam vele ne legyen botrány és mást se akartam kellemetlen helyzetbe sodorni.. Ez a két poszt se az én agyamból pattant ki még mielőtt bosszúállással vádolna(nem mintha a két posztra igaz lenne a jelző) valaki , hiszen nem is tudtam róla. Amit most írok azt bevállalom, hiszen én írom. :)

    Barátom, válogasd meg kiket teszel moderátorrá sőt adminná és kiknek a tanácsára HALLGATSZ és ne legyen felsőbb réteg/klérus/, ahol elég elsumákolnia dolgokat és akkor minden rendben, mint a katolikus papok a maguk vétkeseinél tették. 2 admin van szabályzatban pedig 1. Javítsd ezt is. Megnézed máshol nyílt lapokkal játszanak, itt se kellene másképpen mindenféle biztonságra meg “nem tartozik senkire mit csinál a vezetés”-re hivatkozva elsummantani.

    Úgy tartom, ha valaki vezető, akkor attól megkövetelik azt, hogy különbül viselkedjen, éljen ,beszéljen, ítéljen ,mint azok, akik felett van máskülönben saját maga felé fog hajlani a keze és saját magát fogja mosni poziciójánál fogva. Ahogyan a közösségben se kötelessége az embernek szó nélkül hallgatni a tévedéseket, csak mert valaki vezető, így a forumon SE kötelessége, sőt még inkább, hiszen nem presbiter,hiszen csupán ítéletre van jogosítványa. A forum felépítése csak hasonlatos a gyülekezethez és nem Isten választotta vezetők vannak, hanem ember választotta és ez nem is baj, csak lenne pár dolog belátva, mondhatnám úgy is , hogy történne valami reform(mint ahogy pár dologban történt is), hogy igazságos ítéletek szülessenek igazságos moderálások nem pedig olyanok, amiket az utolsó hozzászólásomban kifejtettem: következetlen, maga felé irányuló, olyat állító ami nem igaz(és ezt a saját előző hozzászólása bizonyította, de ki vette figyelembe senki, hiába beszél az ember)

  7. infaustus

    Nagyon nem értem, ami az igafórumon folyik. A tényeket is titkolják a tagok elől, mint valami szektában. Komolyan, JT-nél láttam ilyeneket. Berci belinkelte norbs és az én posztomat, és erec egyből eltüntette. :] Azt hiszem látszik, kinek van félnivalója, és ki nem elég egyenes és őszinte, hogy a felvetődött vádakra reagáljon. Szektás hozzáállás.

  8. Nyugalom: “a szeretet nem gerjed haragra, nem rójja fel a gonoszt … mindent elfedez … mindent eltűr” 1Korinthus 13

  9. berciXcore

    Erre csak annyit tudok mondani, amivel ők is szeretnek érvelni: nem vagyok tökéletes.
    Így néha ökölbe szorul az agyam. O:)

  10. berciXcore

    A történet az oldalon is kifejtett új évi ige fényében még pikánsabb ízt kap.

  11. endike

    Kereszténység=beteg, sérült emberek egymást marják, miközben a vezetőik még több hívő megtérítésére kényszerítik őket.

  12. 9.
    Micsoda tehát? Különbek vagyunk-é? Semmiképen nem. Mert az elébb megmutattuk nyilván, hogy igeforumosok és nemigeforumosok mindnyájan bűn alatt vannak;
    10.
    A mint meg van írva, hogy nincsen csak egy igaz is;
    23.
    Mert mindnyájan vétkezünk, és szűkölködünk az Isten dicsősége nélkül.
    Róma 3:
    :(

  13. infaustus

    Szerintem nem kell ezt ennyire elszellemiesíteni. Persze, mindenki tökéletlen és egyéb közhelyek. De azért elég egyértelmű utasítások vannak arra (Jézustól is, az apostoloktól is), hogy a bűnt rendezni kell, a személyválogatást kerülni kell. Egy felismert bűnt meg kell bánni, és az érintettől bocsánatot kérni. Ez alól nem lehet annyival kibújni, hogy mindenki tökéletlen. Persze, mindenki az, de az is marad, ha nem fogadja el, amit a Biblia mond.

  14. Ez így van, de nekik joguk van a saját házukban úgy járni ahogy akarnak és ezt tiszeteletben kell tartani mindenkinél.
    Másfelől, a kérdés az, hogy ki írt Andrásnak? Hiszen ott több modi van.
    Lehet, hogy másvalaki írt és nem az akit vádol.
    Nos, én is kaptam ilyen privát üzeneteket az igefórumon, egy kisvirág-tól és egy golgotavirág-tól. Gondolom egy és ugyanaz írta. De a kérdés az, hogy ki is áll tulajdonképpen e nickek mögött? Biztos, hogy az akire mondják?
    Úgyhogy vegyetek egy nagy adag békét:
    http://www.youtube.com/user/TheLastReformation?feature=mhum#p/a/f/0/OGyGRuO398U

  15. Ez a történet arra ösztönöz, hogy a következő kérdést tegyem fel: mennyire bízhatunk “internetes” barátainkban? Lehet-e az, hogy egyesek csupán azért barátaink, mert bizonyos információkat nyernek rólunk és ismerőseinkről? Miképpen kellene tesztelni melyik igazi barát és melyik csupán információszerző? Biztos, hogy egyesek csupán teszik magukat mint a gibeoniták. Van egy ötletem. Próbát tennék egyik barátomon, hogy lám mennyire barátom. Persze, nem fogunk hazudni. Aki hajlandó, hogy segítsen, kérem keressen fel privátban :)

  16. Valamikor írtam, hogy én – naivan és tudatlanul – egy őrdögűző karizmatikus szektába kerültem. Miután rájöttem és “fellázadtam” ellenük kiközösítettek. Ez a barátom is ennek a szektának a tagja volt, nagyon jó barát a szekta alapítójával (aki egy volt Jehova tanúja) és őt is kiközösítették. Ez a barátom, egy idő mulva visszament a szektába (ezért gyanus), de azután távozott, mivel nem kérték arra, hogy prédikáljon (tehát nem ideológiai, hanem személyes okok miatt távozott). Ezért ő azt mondja, a “főnök” már nem tartja vele a kapcsolatot. Ezt szeretném leellenőrizni. Miért? Azért mert a szekta alapítója szerint, szabad hazudni és ezt néhány bibliai versel a szekta alapító “igazolja”. Persze, a szekta alpító nem mondja nyiltan, de egy fórumos vitán – ahova csupán nick alatt írt – azt bizonygatta, hogy bizonyos esetekben szabad hazudni, és néhány biblia versel “igazolta”.
    Kiváncsi vagyok, ha a barátom nincs-e megfertőzve evvel a tannal és bizonyos okból hazudik nekem. Nos, ki segítene?

  17. Utó irat:

    Ezt a történetet próbálom leírni, idáig jutottam az írással.

    A cikk íme:

    “Akaratlanúl is beleesve a csapdába”

    Goldy

    Miután tanításbeli dolgok miatt szakítottam a Jehova Tanúi Egyházával – a továbbiakban JTE, egy bizonyos ideig a Szabad Bibliakutató mozgalom gyülekezeteibe jártam – a továbbiakban SZB, és szolgáltam az Igét. Láttam, hogy ott sincs minden rendben, sőt egy nagyon veszélyes tanítás is volt közöttük, azaz, hogy a bűnösök egy új lehetőséget kapnak a megtérésre, Isten és az ő Fia ezeréves királyságában. Elhatároztam, hogy egy vasárnapon, “megfogom a bika szarvát” – mint ahogy mondják a kemény dologra készülők és szolgálni fogom az Igét, megmutatva a gyülekezetnek, mit mond valójában az Ige, e tanítás felől. Szót kértem tehát, az Ige szolgálatára, és tudattam velük, hogy a felmerülő kérdéseket, az Ige szolgálat vége után tegyék fel. Sajnos, az Ige szolgálatom félbeszakították és ezért én is szakítottam a mozgalommal. Ezek után egy önálló közösség szervezését tűztek ki célul és egy hírdetést adtam fel egy reklámújságban, bemutatva a szándékom. Mivel az ajánlott gyülekezeti névben benne volt az Isten neve, úgy ahogyan a román nyelvben honos: Iehova, hírdetésemre felfigyelt egy akkor még aktiv JTE család, amelyben a férj egy aktiv JTE vén volt. Ő tovább adta a hírt az Amerikai Egyesült Államokban élő ismerősének – mivel román nevének kb. jelentése “Aranyka”, nevezzük “Goldy”-nak – a továbbiakban G.. Ő is a JTE-ben volt. G. felhívott a telefonon és később felkeresett Romániában, majd kapcsolatba tett más volt vagy még akkor aktiv JTE-sekkel. Hasonlóképpen és is kapcsolatba tettem őt az ismerőseimmel. G. egy JTE kritizáló honlapot hozott létre ahová minden ismerősét meghívta, így engem is. A honlapot egy forum is követte, ahol sok mindent felvetettek. Aggodva figyeltem, hogy bizonyos személyeken már eluralkodott a Biblia iránti hitetlenség és céljuk nem a bibliai reform előmozdítása a JTE-ben vagy azon kívül, hanem mások megrontása alattomos módszerekkel. Figyelmeztettem G-t, hogy a fórum egy ateistagyártó jelleget öltött.
    G. közben nekem és másoknak is küldött egy erkölcstelen forumot, de kérdésemre, hogy miért küldte, nem válaszolt.

    Solymos

    G. által ismertem meg egy másik volt JTE tagot, nevezzük “Solymos”-nak, az egyik nickje után, a továbbiakban S..
    S. a JTE-ben a Teokratikus Iskola egyik felvigyázója volt, “kisegítőszolga” azaz diakonus. “Vénnek” azaz presbiternek lett jelőlve, de jelőlése előtt, bizonyos kérdései miatt, nem lett beiktatva. S. másokkal együtt kivált a JTE-ből, könyvet írt, folyóiratot adott ki “A Keresztyén Út” név alatt és gyülekezetet szervezett. A számokat később én is olvastam és jó benyomást keltettek bennem. Kevés megtakarított pénzét fapadok beszerzésére adta, de a gyülekezet hamarosan felbomlott, a folyóirat megszünt – az okok ismeretlenek számomra, de sejtem, hogy azért mert karizmatikus irányba akarta vinni a gyülekezetet, amivel a többiek nem értettek egyet.
    S. hamarabb ismerte meg G-t, valószinüleg az internet forumok valamelyikén. Miután S. gyülekezete szétoszlott, S. egy karizmatikus mozgalomba járt két évig, de ezekkel is szakított, sejtem hogy azért, mivel csupán “Vasárnai Iskola” tanítónak akarták kinevezni. Ő egy “prófétának” vallotta magát és valószínüleg sokkal többet várt el a karizmatikus fönőkeitől. S. ebben az időben látogatott meg, egyik követőjével, aki szintén a JTE-ből volt. Nagyon furcsán viselkedtek, amolyan karizmatikus módban, de nekem az akkor nem volt olyan feltünő, mivel nem sokat tudtam a karizmatikus mozgalomról.

    Holdfényben

    Szóval, S. felkeresett egyik követőjével, nevezzük “Holdfényben”, tvb. H., mivel ez volt egyik e.mailcímének a neve.
    Nagyon fúrcsán viselkedtek és kezdtem megbánni, hogy találkoztam velk. Arra kértek, hogy imádkozzunk “eggyütt” azaz mind egyszerre, ahogy a pünkösdiek és a karizmatikusok szokják, meg hogy engedjem meg nekik, hogy táncolva énekeljenek. A nővéremnél aludtak egyik éjjel aki utólag azt mondta, hogy egész éjjel hancuroztak meg vihogtak.
    Tudatták velem, a szüleimmel és nővéremmel, hogy S. próféta. Pl. H. azt bizonygatta, ő hiszi hogy S. próféta mivel az édesanyját látta egy virágos zacskóval a kezében – és az édesanyja pont virágokkal dolgozik. De engem nem tudtak meggyőzni. Rólam is prófétált, hogy látott kártyákkal a kezemben, pedig én nem kártyáztam. Később pedig azt, hogy meg fogok békülni a volt feleségemmel, persze, ez sem teljesedett be, sőt a volt feleségem férjhezment egy másik után.
    H. egy leszakadt JTE-s közösségbe került, akik csupán 1948-ig fogadták el Az Őrtorony Szervezet iradalmát. Akkor egyetemista volt, majd felmondott az egyetemről és munkát válalt. Később megismerte a JTE csoportot és átment a JTE-be. H. számitógépen dolgozott és valószínüleg, hogy a hálón került össze S.vel.
    Egy idei idillikus volt a hangulat S. és H. között. H. pénzt is adott S. munkájához. Idővel megromlott a kapcsolat, mivel S. “kenetet” igért H.-nek és a kenettel járó elvárások nem jöttek be.
    Habár nem tetszett az amit akkor láttam náluk, nem szakítottam mindjárt velük mivel azt gondoltam, lehet idővel, tudok majd segíteni nekik.

    Kali

    Azt követően, hogy S. és H. nálam jártak, a szülőfalumban, elmentünk Kolozsvárra, ahol akkoriban laktam. H. nem tudott velünk tartani, mivel messze lakott, az Ó Királyságban, Havasalföldön, az Oltközelnek (Oltenia) nevezett részben. Miután elbúcsúztunk tőle, ő elutazott a vonattal, mi pedig elmentünk egy független gyülekezetbe. S. tartotta a kapcsolatot velük. Közben a vonatállomáson, S. találkozott Kalival, tvb. K., egy volt JTE taggal, aki elvitt bennünket az autójával. Nagyon kedves volt.
    K.-nak nagyon érdekes története van. Ő zsidó származású és katonakorában ismerte meg a JTE-át – ha jól emlékszem, ahol aztán problémái is voltak e miatt, talán valami törvénykezés, pereskedés is volt e miatt a katonai minisztériummal.
    Miután JTE tag lett, házról házra végzett prédikálása során összetalálkozott egy szakadár JT csoport tagjaival és sikerült meggyőznie őket, hogy menjenek vissza a JTE-be. De K. és a JTE közötti idillikus viszony egy bizonyos idő után felborult. A gyülekezetébe “hitehagyás” tört ki éspedig a legfelsőbb körben, amibe belement még az elnöklőfelvigyázó (a lelkipásztori státusznak felelne meg) és más oszlopos tagok (vének, kisegítőszolgák). A dolog úgy tudódott ki, hogy valaki beárulta őket, miután “egy sörnél” – ahol jelen volt az áruló is, beszéltek Raymond Franz könyveiről. A következmény az lett, hogy egy bírói ülés után, a “vétkeseket” kiközösítették és a gyülekezetet feloszlatták és a tagokat különböző gyülekezetekbe sorolták.
    Ezek között volt Isza, Szilvi, Acél, Bús zene.
    K. próbálkozott egy ideig velünk járni, de miután látta, hogy közöttünk is nagy problémák vannak, visszatért a JTE-be. Üzleti téren is visszaesett. JTE-s korában a külföldi JTE-sek segítségével jó pénzhez jutott – számítógép programozó – úgyhogy egy jócska lakást vehetett magának, ami akkor is most is komoly pénz.
    Ő tárta fel, hogy S. másoktól lop cikkeket és bekopírozza az írásaiba, ami nekem is feltűnt.
    Mi lett a többiekkel? Isza az Új Akropolisz antik filozófiát reklámozó szektába került, Szilvi visszatért a JTE-be, Acél is elzüllött, Bús zene varázsló nők által írt könyvet reklámozott, majd túdőrákban meghalt.
    Az itt említett neveket átírtam.

  18. Pár éve olvastam egy érdekes könyvet. A könyv szerzője egy görök újságíró, akinek a könyvét lefordították magyar nyelvre is.
    “Jonanna nőpápa” a könyv címe. Ő úgy mutatja be Johannát, mint aki egy mindenből kiábrándult ateista nő, de aki mégis “vallásoskodik”, mivel látja, hogy nagyon jó hasznot húzhat belőle.
    Most a kérdésem az, hogy vajon hány ilyen személy húzodik meg a vallásos lapok és forumok “donate now” (Felajánlás) miértjéért? Nem beszélve arról, hogy mik és kik is valójában bizonyos papok, prédikátorok és egyéb vallásoskodó szakemberek.

  19. Kaptam egy levelet, amely igazolja, hogy a szóban forgó moderátor töredelmesen és sírva megtért és ezért vissza lett helyezve a tisztségébe:

    “Amíg a bűneit nem rendezte, és azoktól, akiket közvetlenül megbántott nem kért bocsánatot, addig a moderátori zöld színét is elvettük tőle. Miután azonban töredelmesen, sírva megbánta a vétkét, visszahelyeztük a szolgálatba.”

    Szoval igaz az amit Yeváról olvastam itt. Nem hittem volna. Remélem, valóban megtért nő lesz majd, ugyanis lesz majd egy idő, amikor is minden rejtett bűn a felszínre kerül majd.

  20. infaustus

    “…és azoktól, akiket közvetlenül megbántott nem kért bocsánatot…”

    Ez hazugság. MÉG NEM kért bocsánatot az érintettektől, és András/Villám példája mutatja, hogyan viszonyul az érintettekhez… üldözi őket. Csak tetézi a bűneit ez a nőszemély és az igafórum képmutató moderátori csapata az adminnal az élén.

  21. Zoltán

    Kedves Inafaustus!

    Meddig gyűlölködsz még azok ellen,akikért az Úr Jézus Vére folyt? Te nem tapasztaltad még meg Isten kegyelmét,megbocsájtását?

    Miért nem akarsz inkább Jézusnak engedelmeskedni?
    “Márk. 11,25
    És mikor imádkozva megállotok, bocsássátok meg, ha valaki ellen valami panaszotok van; hogy a ti mennyei Atyátok is megbocsássa néktek a ti vétkeiteket.”

    Ahelyett,hogy másokat perelsz,és gúnyolsz talán magadban is lenne mit keresned,s világosságra hoznod.
    “Kol. 3,12
    Öltözzetek föl azért mint az Istennek választottai, szentek és szeretettek, könyörületes szívet, jóságosságot, alázatosságot, szelídséget, hosszútűrést;
    Kol. 3,13
    Elszenvedvén egymást és megbocsátván kölcsönösen egymásnak, ha valakinek valaki ellen panasza volna; miképen a Krisztus is megbocsátott néktek, akképen ti is”

    Haragod,indulatod téged öl és rombol és távolít el az Úrtól… Megéri?

  22. Zoltán

    u.i.:bocsánat a névelírásért!

  23. endike

    Zoltán! Mit kell Infaustusnak a világosságra hoznia? Konkrétan mire gondoltál?

    Hogy hozzád hasonló legyek: miért nem bocsátod azt meg neki? X-)

  24. Zoltán, az én személyes véleményem az, hogy az igefórum vezetősége megtéveszti a fórumozókat. Nem csak az igazságot hallgatja el előlük, de komoly pszichés károkat is okozhat egyeseknek. Rabságban tartja a tagokat.
    Amint valaki másként kezd gondolkodni mint ők, az addig nyájas vezetők megszakítják vele a kapcsolatot, vádolni kezdik, és közlik, hogy nincs keresnivalója a fórumon. Véleményem szerint nem lenne ezzel semmi gond, ha mindjárt az elején nyilvánvalóvá tennék ezt a szabályzatban.
    Az igefórum szabályzata nagyon homályos, mozgatható határokkal rendelkezik, így a tagok a moderátorok hangulatára vannak bízva.

    A harag tulajdonsága, hogy nem parancsszóra múlik el. A lefutási idő függ az okozott seb nagyságától.

  25. Zoltán

    Szia Norbs!

    Nem gondolom,hogy bárkit is rabláncon fűzve kényszerítenek (kényszerítünk) fórumozni. Nyilván a nézeteltérések között akadnak,amikben nem lesz egyetértés,és ez nem is feltétlen baj. Közel sem tökéletes közösségi portál az Igefórum,hiszen önmagukban tökéletlen emberek vezetik,s alkotják annak közösségét. Mi is hozunk olykor rossz döntéseket. Ezekre fel lehet hívni a figyelmet, privát üzenet formájában. Az építő kritikát szerintem egyikünk sem veti meg. Nyilván annak stílusán,hangvételén és módján nagyon sok múlik. Ugyanígy a személyes konfliktusokat is meg lehet beszélni. Más kérdés,hogy mennyire tudjuk azt szeretetben és a másik különbnek tartásában véghezvinni,akkor is,ha ezeket nem kapjuk vissza.

    Jó nem elfeledni,hogy egyikünk sem a másikról,hanem mindenki önmagáról fog számot adni Istennek.

    Az Ő akarata,hogy a gonoszért is jóval,a szidalomért is áldással,a gyűlöletért is szeretettel válaszoljunk… Ha úgy gondoljátok,hogy ez nekünk nem is megy,legalább ti kövessétek ebben is Urunkat.

    Keressük a békességet és kövessük azt,én csak ennyit szeretnék elérni.

    Üdvözlettel:Zoltán

  26. János

    Ez jó Zoltán…

    Ezt írod: “Ha úgy gondoljátok, hogy ez nekünk nem is megy, legalább ti kövessétek ebben is Urunkat.”
    Vagyis: bármit megtehettek, másoknak mindig a helyes utat kell választaniuk… Kritika tehát nem érheti adott esetben az Igefórum vezetését…

    Engem nagyon megviselt a Kövecske-Yeva történet… Őszinte leszek: Yeva feltűnésekor, a stílusa, a szófordulatai alapján biztosra vettem, hogy Ő Kövecske, de ez képtelenség volt, hiszem teljesen eltérő életkorú a két személy… Közben kiderült, hogy Yeva szakmája ugyanaz, mint Kövecskéé volt… Ugyanott “éltek” korábban, de én elhittem Yevának, amikor a fórumon írta, hogy Kövecske most Ukrajnában él és emiatt nem fórumozik…

    Eloszlatta a kétségeimet az is, ahogy Kövecske és Yeva egymásnak is írtak, hozzászólásaikban egymásra is hivatkoztak…

    Szégyenlem magam a jóhiszeműségem miatt, nekem ez nagyon nagy pofon volt és erre semmi okot nem adtam…

    Pár éve sokat beszélgettem Kövecskével és igen a szívembe zártam őt. Sokat aggódtam miatta, hiszen az egészségi állapota miatt volt is erre ok…

    Amit András leírt ezzel kapcsolatban, abban nem volt túlzás…

    Sajnálom ezt a történetet, úgy érzem magam, mintha megvertek volna…
    Szinte lelkiismeret furdalásom van most, hogy ezeket leírtam, pedig nem én csaptam be másokat…

    Persze, elképzelhető, hogy mégis nekem lesz bajom ebből is…

  27. infaustus

    “Ezekre fel lehet hívni a figyelmet, privát üzenet formájában. Az építő kritikát szerintem egyikünk sem veti meg.” (Zoltán)
    Na de kérlek. Kritikával sosem lehetett a vezetőket illetni. Olyankor mindig az következett, hogy aki kritizált, az biztosan nem is született újjá. Ilyen szintre ha megbocsátasz, nem kívánok lealacsonyodni. A homokozóban játszó gyerekek vitatkoznak így.

    “Haragod,indulatod téged öl és rombol és távolít el az Úrtól…”
    Még ha így is van, csak magamnak ártok. Az igefórum vezetői többeknek is ártottak. Innentől kezdve megint ki a ludas? És hogy ártottak, arra jó példa András és János.

    “Az Ő akarata,hogy a gonoszért is jóval,a szidalomért is áldással,a gyűlöletért is szeretettel válaszoljunk… ”
    És az nincs benne a Bibliában, hogy a másik vétkét tárd fel előtte? És az, hogy ne nézzük tétlenül az igazságtalanságot?

    “Keressük a békességet és kövessük azt,én csak ennyit szeretnék elérni.”
    Én is, de ehhez nem yeva kirohanásain és személyeskedésein keresztül vezet az út, hanem a bocsánatkérésén át, ami még — állításaik ellenére — nem történt meg.

    Van egy pont, amikor az ember már nem nézi tétlenül mások istentelen viselkedését. Nálam ez a pont akkor jött el, mikor a kevés barátaim egyikét úgy szapulták és részegnek nevezték, hogy nem tudta magát megvédeni. Semmi kivetnivalót nem látok abban, amit írtam, vagy tettem. De kérlek, hogy amit és amilyen hangnemben nekem elmondtál, közöld az igefórum illetékeseivel is. Vagy nekik nincs ilyesmire szükségük? :]

  28. infaustus

    János, köszönöm, hogy leírtad ezt. Sajnálom, hogy esetedben is negatív következménye lett a történteknek.

  29. János

    Eddig a “negatív következmény” csak annyi volt, hogy megviselt a dolog… Az Igefórumon nem bántottak egyébként…
    Szeretem a Fórumot, függetlenül attól, ami történt…

    Ugyanakkor nem tudom feldolgozni azt, hogy megtörténhet olyan dolog, ami nem történhet meg…

  30. berciXcore

    Elnézést, hogy beleugatok, de ez a moderátori posztba való visszaállítás gyorsabb lefolyású volt, mint egy megfázás.
    Sok más fórumon láttam olyat, hogy elvették a moderátori státust, és jó ideig nem kapta vissza az illető. Pedig “csak” a fórumszabályzatot nem tartotta be.
    Itt viszont súlyosabb dolog történt. Itt nem csak a fórumszabályzat a mérce, hanem a Biblia, és a megtért ember minőségi változása, amibe ez a kettős személyiség játszadozás nem fér bele. De ebbe nem megyek bele, mert én nem igazán vagyok az az erkölcscsősz típus, nem kérdőjelezem meg mások megtértségét, és nem nyomatékosítom a mondandómat moderátori hatalommal.

    Infának viszont hiába magyarázzátok a bizonyítványt. Látott ő már karón varjút. Hogy modoros legyek.
    Neki nem kell bemutatni az “elöljárók” hatalmi visszaéléseit és furkálódásait… Hiszen ilyen környezetből jött el.

    És igen, a történet hagy egy nagyon keserű szájízt az emberben, és teljesen megértem, ha valakinek ökölbe szorul az agya…

  31. Zoltán

    János:”Vagyis: bármit megtehettek, másoknak mindig a helyes utat kell választaniuk… Kritika tehát nem érheti adott esetben az Igefórum vezetését…”
    –Nem tehetünk meg bármit,hiszen Isten előtt kell számot adni tetteinkről,megnyilvánulásainkról. Kritika érheti az Igefórum vezetését, ha valamiben is nem Igei a hozzáállásunk. Ez pedig a fórumozók felelőssége is. Nyilván felülről jövő bölcsesség kell mindkét résznek a megfelelő kritikai közreadás,illetve annak fogadása tekintetében is.

    Infaustus:”Kritikával sosem lehetett a vezetőket illetni. Olyankor mindig az következett, hogy aki kritizált, az biztosan nem is született újjá. Ilyen szintre ha megbocsátasz, nem kívánok lealacsonyodni. A homokozóban játszó gyerekek vitatkoznak így.”
    –Vitatkozni nem is kell. Nem tudom,amikor bármiben is számonkérted vagy megkövetted az Igefórum vezetőit,mennyiben uralkodott benned a Krisztusi indulat,illetve Biblikus volt-e az intésed:először négyszemközt történt-e az,vagy a nyilvánosság előtt. Nyilván ezt csak Isten és te tudod,nem is kell válaszolnod erre.

    Infaustus:”“Keressük a békességet és kövessük azt,én csak ennyit szeretnék elérni.”
    Én is, de ehhez nem yeva kirohanásain és személyeskedésein keresztül vezet az út, hanem a bocsánatkérésén át, ami még — állításaik ellenére — nem történt meg. ”
    –Ha te is békességet szeretnél ennek örülök. Ezért valakinek áldozatot is kell hoznia… A korábbi említett eset,Isten előtt már nem létezik,mert a bűnbánat révén eltöröltetett. Hogy ez megtörtént-e,abban bizonyosságom van. Nektek nem kell elhinni,csak,ha van bennetek annyi Isteni szeretet és megbocsájtásra való készség.

    Kedves Infaustus!
    Úgy gondolom -emberek lévén- nem létezhet megbeszélhetetlen probléma,pláne nem hívők között. Ha úgy érzed személy szerint téged ért valamilyen igazságtalanság az Igefórum vezetői részéről,keresd meg az illetékes testvért,és igyekezz vele tisztázni. Ha Isten szerint teszed ezt,én hiszem,hogy ennek nem lesz akadálya. Ugyanezt “tanácsolnám” (már,ha elfogadjátok tőlem) minden önmagát sértettnek érzőnek. A tételes bocsánatkérés ne legyen feltétele a megbocsájtásotoknak,hiszen Isten is számtalan olyan bűnünket bocsájtotta meg,amire mi talán már nem is emlékszünk. Ha nektek is van mit letenni az Úr elé és megvallani tesvér(ek) előtt,akkor tegyétek meg,hiszen ez nektek válik javatokra. Mindenkinek a sajátja… Illetve mindenki önmagáról…

    “Péld. 10,12
    A gyűlölség szerez versengést; minden vétket pedig elfedez a szeretet.”

    Isten áldjon benneteket!

    Üdvözlettel:Zoltán

  32. infaustus

    Zoltán,

    Azt kell mondjam, hogy álomvilágban élsz, ha komolyan gondolod, amit írtál. Én azért nem tudtam rendezni az ügyemet, mert kitiltottak. Ugyanez történt Andrással is. Miről beszélünk? Aki itt nem volt biblikus, és igazságtalanul járt el, az a moderátori csapat volt. Ha visszaolvasod az András-ügy előzményeit, ott is ezt fogod látni. Yevának nem tetszett, hogy András számon kéri tőle a személyeskedését. Emiatt borult el az agya ismételten.

    Yevára visszatérve… Addig egy bűn nincs rendezve, amíg azoktól nem kér elnézést, akiknek ártott. És ez máig nem történt meg. Ezért az igefórumos vezető-játszása nem több képmutatásnál. Ez persze legyen az ő baja.

  33. Zoltán

    Az e-mailcím a kitiltás ellenére is elérhető,tudomásom szerint.

  34. infaustus

    Nem az. :]

  35. Zoltán

    erecét mindenesetre -mivel modi voltál- gondolom tudod.

  36. infaustus

    Írtam neki, de nem válaszolt. Egyébként pedig hadd ne én kuncsorogjak már, ha ti vagytok igazságtalanok. Majd még meg fogok/fogunk hunyászkodni. Mindig is ilyen igazságtalan volt az igefórumos moderátor csapat, ezért mondtam le a tisztségemről ott. Sem a való világban, se online nem tudok és nem is akarok együtt dolgozni ilyen emberekkel. Ha még ezt nem látod, akkor remélem egyszer felnyílik a szemed majd.

  37. Üdv Zoltán

    Egyszerűen te se érted ezt a dolgot…

    Egy közösséget a vezetők által ítélnek meg elsősorban, másodsorban a tagok által.

    A vétek moderátori minősítésben történt x névvel, majd y névvel folytatod a moderátori tevékenység, úgy, hogy “együtt evett és ivott X a tagokkal” és “együtt evett ivott Y a tagokkal”.
    Az emberek akik X-et ismerték úgy gondolták, hogy Y az anyja. Az emberek előtt 2 személy volt. Helyese ez?

    Ha egy gyülekezetben egy presbiter meglopja a gyülekezetet, akkor ha lebukott vagy lelkiismeretétől vádoltatva beismerte a vezetők előtt, vajon nem kellett volna beimserni a tagok előtt is, hogy ne forduljon elő az ami most van? /jelen esetére átfordítva: 1 személyiség 2 névvel, rokoni kapcsolatokkal ,betegségekkel, melyek a nyílt forumon is elhangotak vagyis minden ember bevette, nem csupán a moderátorok,ezért a többieknek is illet volna felfedni az igazságot, hogy ne legyen tévhitben/

    Ha a nehezebb de tisztább ÚT lett volna választva(beismerés), most vádaskodás sőt hazugság került volna “napvilágra”, de mivel az igazság elvolt hallgatva így igazság került napvilágra.

    Ha akarod beláthatod, hogy van olyan, hogy személyes bűn és van olyan, hogy kollektiv.
    személyes:
    Ez két ember között történik(vagy egyik látja amásikat, hogy vétkezik), majd egy másik észre veszi és szól neki ,hogy térjen meg. Ha nem hallgat a szóra , szól két tanuak és ismét szólnak ,ha rá se hallgat megmondják a gyülekezetnek, ha a gyülekezetre se hallgat, akkor “visszlát”.
    Láthatod, hogy nem komplet gyülekezetettel kapcsolatosa bűne, hanem személyel, ezért nem szükséges felfedni a gyülekezet előtt a bűnt. vagy másoknak, mert mi közük hozzá?Semmi.
    Ha vétkezek ellened, akkor semmi köze a gyülekezetnek hozzá, elrendezzük.Ha nem tudjuk, akkor jön a lépcső/tanú+gyülekezet+tíltás/

    Kollektiv:
    Komplett közösségben levő tagok ellen vét és ez kiderül, akkor a komplett gyülekezet előtt kell felfedni. Igazából a bűnbánó fedi fel, hiszen köztük él köztük jár és mindenkit érint az amivel megcsalta az ott levőket, ha nem fedi fel akkor a presbitériumon kívül minden ember megmarad a megtévesztetség állapotában .
    Ez jóe?

    Mondhatja valaki:
    Jó, de azóta elmentek a közösségből és jöttek újak is akiket nem érint így rájuk nem tartozik. Valójában ez a bűnbánó elodázásának következménye, hiszen nem akkor fedte fel a felfedni valót, mikor felébredt , hanem elsummantotta és később már télleg lesznek olyanok, akiket nem értint, de ez miért lehetne érv arra, hogy meghagyja a TÉVHITBEN az embereket, akiket régen megvezetett és megmaradni azok szemében olyan személynek ,ami valójában sosem volt….

    Ítéld meg mi a helyes?
    1. Elmondani ,megbántam és akiket érint azoknak bocsánat: Én nem az vagyok akinek ti gondoltok…
    2. Hallgassuk el, hagyjuk meg őket a tévhitben.. Kegyes hallgatás, hogy ne legyen se botrány, se keserűség, se csalódás.. Kegyes “”hazugság”..

    Ha az illető az elsővel él, nem lehetne az ami most van, mert csak hazugságot mondhatnának az emberek és nem mondhátnák azt, hogy igazságtalan volt elhallgatni.. Sőt rég a múlté lenne, és ha valaki a múlt miatt próbálná a jelenkori tisztaságát kétségbe vonni minden bizonnyal azokkal találkoznának szembe a vádlók, akik megbocsátottak neki..Na de így csak értetlenség van személyével, bűnbocsánatával, téves döntésekkel kapcsolatban ….

    —-
    Lehet mondani: Semmi gond, meg ő dolga. De kérdések vannak, tisztségek vannak ,elhallgatások vannak, téves döntések vannak , becsapottak vannak és ezekkel senki se törődik ,mondván: Isten megbocsátott neki a többi maradjon tévhitben, minek felhánytorgatni a múltat….
    Ezt nem értem. :) Könnyebb és jobb az 1-es pont, mint bármely más pont, ha közösségről van szó és globális becsapásról, mert annak nincs szövődménye később, mint ahogyan most látod és szemléled… a 2. pont választásának van…

  38. katolikus

    Szia Infaustus!

    Jókat ütköztünk, de tüske nincs bennem Veled szemben.

    Tehát áll rájuk, hogy csak egymást marják, és a közéjük nem valót kimarják. Ezért áll rájuk a következő:
    Mk 3,24 – Ha valamely ország meghasonlik magával, az az ország nem állhat tovább fenn.
    Mk 3,25 – Ha egy ház meghasonlik magával, az a ház nem állhat fenn tovább.
    Mk 3,26 – Ha a sátán saját maga ellen támad, és így meghasonlik magával, nem maradhat meg, hanem elpusztul.

    Sajnálom, hiszen kezdetben evangéliuminak tűnt az induláskor. De aztán mindenről volt szó, csak épp nem megbeszélésről, elemzésről, testvéri szeretetről. Hála Istennek, már nem vagyok ott.

  39. Talán a mai napig is folytatná a Kövecske álnéven való fórumozást, ha 2008-tavaszán nem mentem volna el titokban a lakására (Kövecskéhez) és “leptem” volna meg. De inkább én “lepődtem” meg! Bár csak meglepődtem volna… :(

    Ott követeltem, hogy tüntesse el Kövecskét. Nem volt más választása…

  40. Nagyon szomorú történet. Ami még elkeserítőbb: Nem történt bűnvallás,és bűn-rendezés. Miért nem történhetne őszinte,egyenes kiállás: “Igen,én voltam az,szégyenlem magam,szégyent hoztam Jézus nevére,és a Fórumra. Bocsássatok meg!” Egyáltalán lehet így (tiszta lelkiismerettel) fórumozni…? Pláne ugyanott moderátorkodni…? Így számítani Isten áldására: vakmerőség. Isten adjon szabadulást,és ébredést,megtisztulást!

  41. infaustus

    Félreértés ne essék. Nekem nem azzal van problémám, hogy valaki bűnt követ el. Én is szoktam… sajnos. A gond ott kezdődik, hogy (1) azt nem rendezték, ami még mindig az ő bajuk lenne, ill. (2) gerendával a szemükben, mondvacsinált indokok miatt tiltanak ki embereket, rágalmazzák őket azzal, hogy részegek (ld. fentebb) stb. Magyarul hatalmaskodnak a kártyavárukban, míg a szél el nem fújja.

  42. athanasius

    Az Igefórum adminisztrátora és moderátorai engem is kitiltottak, mert teológiai kérdésben nem értettünk egyet és persze ők – miután kollektíven leeretnekeztek – letiltottak. Sajnos nagyon szektás a viselkedésük. Látszólag kegyes máz van rajtuk, de cselekedeteik nem erről tanúskodnak. Bűneiket nem vallják meg így azok megtartatnak.

    Az Alfa-Omegán még egy kicsit fórumoztam, de onnan is letiltottak. Javukra szóljon, hogy ők legalább emberileg normálisak. Teológiailag viszon nagyon tudatlanok.

    Egyébként ez nagyon jellemző a hazai ‘evangéliumi’ keresztyénségre, hogy lágyszívűek, de sajnos lágyfejűjek is és nem nagyon készek az Urat teljes elméjükkel szolgálni.

    Valami jó fórum kellene azoknak, akik szeretik a fejüket is használni.

  43. Teológiai fórumot keresel athanasius vagy hitről és hétköznapokról beszélgetőset, ahol néha felmerül egy-egy teológiai téma is?

  44. athanasius

    mindkettő, ugyanis elválaszthatatlan egymástól a teológia és a hétköznapok. Talán egy olyan fórum, ahol lehet a mindennapokról beszélni, de nem zárnak ki, ha pl. hiszed a predesztinációt.

  45. Az ujrgondolo.blogspot.com-nak van egy facebook-os csoportja. A blogon levő fórum nem nagyon vált be.
    Írj rám a fb-on és ha akarod felveszlek a csoportba.
    http://facebook.com/moldovannorbert

  46. @athanasius:

    Hasonlóan látjuk-tapasztaljuk a Fórum-dolgokat.
    Nekem vannak pozitív tapasztalataim is,-remélem Infa, nem minősül tiltott reklámtevékenységnek,ha ajánlok két nyitott keresztény web-fórumot:
    1.: http://oromhir.net/forum/
    itt rendszeres fórumozó vagyok, nem tapasztaltam kitiltást – lehurrogást a predestináció, vagy más, vitatható teológiai nézet miatt.

    Hasonló (web)hely a “régi-új” Nyughatatlan Keresztény Klub,ahol moderátorként igyekszem helytállni:
    http://nyughatatlan.oromhirek.hu/forum/index.php

    Ezeken a fórumokon tapasztalt, az ultrakonzervatív, “terminátor” ,és “rajongó” stílusokba megfáradt fórumtársak jöttek össze, szeretettel ajánlom Neked, és mindenkinek, akik belefáradtak a meddő virtuális_vallási_vircsaftokba.
    “Természetesen” ezek a fórumok sem tökéletesek,-főleg,hogy én is ott vagyok- de nekem jobb tapasztalataim vannak,mint az Általad említett Fórumokon.

  47. Üdv athanasius

    Te vagy a preterista* nézeteket valló ember?
    *” preterizmus olyan eszkatologikus nézőpont, mely a legtöbb vagy az összes eszkatológiaval kapcsolatos eseményt a múltba helyez, különös figyelemmel Jeruzsálem és a Templom elpuszítátására i. sz. 70-ben.”(wiki)

    —-
    Ha nem az vagy akire gondolok, lényegtelen amit írni fogok most.

    Általában forumokon van egy kialakult irányvonal teológialag, irányzatok szerint. Vannak protestáns forumok, vannak karizmatikus forumok és vannak vegyes forumok, ahol minden megfér egymás mellett, ahol szigorúan a témák melletti érvelés a fontos,vagyis nincs túl sok kapcsolat a tagok között , nincs karám, nincs körbehatárolt terület. Ilyenekre példa pl az vallásforum vagy az index.Bármit írhatsz bármiről érvelhetsz éveken át, senki se fog tiltani max vitázni fog.

    Általában, ahol van valamilyen kerete a forumnak és igazodni próbálnak az evangélium igazságához, ott ha valami idegen dolgot hallanak két dolgot tesznek:
    1. rögtön tiltják (ez a ritka eset, de megesik)
    2. leállnak vitázni hetekre, hónapokra, majd ezek követik:
    – az illetőt megkérik hagyja abba az 1 topicos forumozást és annak hirdetését és bizonygatását melyel egyébként kompletten a forum tagjai nem értenek egyet és súlyos téves tanításnak tekintenek kezdettől fogva
    -az illető erre úgy reagál, hogy nem ír más topicokba, hanem folytatja tovább az 1 topicos írásait
    – kölcsönösen(némelyekre igaz) egyre durvábban kezdenek el egymásnak írni
    – végül mivel az 1 topicos tovább folytatja, felszólításokat kap, de ezzel nem törődve általában tovább ír és végül jön a bannolás

    A pár hetes vagy hónapos vitatkozás ideje alatt meg ,forumként változik ,hogy a vele egyet nem értők milyen hangnemben érvelnek ellene és az azt bizonygató milyen hangnemben érvel ellenük. Általában egymást egy idő után nem igazán hallják meg csak mondják a magukét. Vagyis senki se hajlik belátásra.

    Van az az eset, amikor a felháborodás egy kitiltott felhasználó részéről jogtalan, már ha nincs igaza, melyeket mindkét fél részéről bizonyossá csak akkor fog válni, ha az Úr előtt lesznek majd,mert akkor nyilvánvalóvá lesz az igazság annak aki tévedett és nyilvánvaló lesz a tévedő előtt amazok igaz ismerete. Így hát mindig lesznek áldozatok vagy éppen áldozatok akik valójában nem azok.

  48. Hm…az alfa-omegáról nem letiltottunk, hanem megkértünk, hogy az eretnek tanítást ne ott hirdesd. Mi hisszük, hogy a Jelenések könyve még nem történt meg, ellentétben Veled. Áldjon az Úr!

  49. Irma

    Irma vagyok és amikor az események kiderültek az Igefórumon, akkor én ott moderátor voltam .Nekem azért is szörny seb ez, mert kétszeresen is átvert a kedves Yeva. Ugyanis, amikor ez az egész kiderült akkor eljött hozzám a lakásomra és könnyek között mondta el, hogy milyen nagyot vétkezett és hogy milyen nagyon megbánta. Akkor én is úgy reagáltam, mint itt többen. Kinek van joga megbánt bűnt felhánytorgatni? Hiszen maga Isten azt mondja : hátam mögé vetem és nem emlékezem meg többé róla. Sokáig én abba a hitben voltam, hogy Yeva mindent megbánt és elrendezett. Aztán az Alfa-Omegáról jöttek a támadások és én még mindig kiálltam Yeva mellett az előbbiek miatt, míg egyszer csak Antee megírta, hogy hogy is voltak a dolgok, és én ekkor jöttem rá, hogy a hazug lélek még mindig ott van Yevában, hiszen csak port hintett a könnyekkel a szemembe. Szó sem volt lerendezésről. Ekkor én szóvá tettem Erecnek, és próbáltam hatni Yevára, hogy hozza nyilvánosságra, aminek az lett a következménye, hogy egy pillanat alatt vonták meg tőlem a moderátori státuszt, és azzal a mozdulattal lettem kitiltva, úgyhogy még olvasni sem járhattam fel. De nem is nagyon hiányzott, mert a döbbenet akkora volt, hogy nem is akartam olvasgatni. Ez a története annak, hogy moderátor voltam az Igefórumon.

    Ma sem értem, hogy hogyan történhet az meg, hogy minden jel szerint bnben élő ember, itélgeti meg mások szellemi állapotát, és osztja a “jó” tanácsait más jószándékú embereknek. Tényleg minden modi tudta ami történt, de csak néhányunkat zárt ki Erec. Azokat, akik amellett lltunk ki, hogy ilyen bűnt nem lehet a szőnyeg alá seperni.
    De a “legaranyosabb” az, hogy bár kitiltottak, nem is olvashatok ott, és még sem hajlandó a tagok listájából törölni.

  50. Lehet érdemes lenne ismertebb környezetben is megszellőztetni az ügyet.

  51. Irma

    A magam részről egyetértek. Eleget hallgattunk..

  52. Nagyon szomorú az egész történet.
    Talán nem véletlenül lett lezárva -a kívülállók elől- a Fórum.

  53. És ha tudnák, hogy titkon hányan vagyunk fenn, és figyeljük az eseményeket…

  54. endike

    Szerintem a legtöbb ember nem alkalmas netes vitára, hacsak nem “száraz” teológiáról van szó (ennek is lehet haszna, nagyon is).
    Ami efelett van, az már eléggéveszélyes lehet. Neten nagyon könnyen össze lehet veszni, sokszor totál félreértéseken, apróságokon, hülyeségeken.

  55. Villam

    “Neten nagyon könnyen össze lehet veszni, sokszor totál félreértéseken, apróságokon, hülyeségeken.”

    Én ennek okát két dologban látom. Az egyik az, hogy valamiért mindenhol\mindenkiben farkast, eretneket és rosszakarót látnak a másikban, főleg ha képes valamiről bővebben írni, mint 2 mondat. A másik meg a különbségek eltúlzásából származó elvetés. Sok olyan elfajzott vita van, amikor az egyik elveti a másikat, de a múltban szereplő ismert és elismert embert már nem veti el úgy és olyan formán, mint akivel vitatkozik, pedig ő(régen élt) is azt mondta,vallotta. Ez nem következetes elhatárolódás és jelzőosztogatás így ebben a formában. :)

    ——————————–
    ÜDv Irma

    Szerintem semmi értelme újra és újra felhozni, megszellőztetni az esetet, mert teljesen értelmetlen.
    1. Akiket érintett a dolog, azok már mind tudják ,minden forumon
    2. Akik akarták, azok az elrendezés kapcsán nyíltan vagy privátban már szóvá tehették azt amit szóvá kellett tenni. /levelek, blogok, privát üzenetek/

    Ezen kívül mit kellene még tenni? Kellene még valamit tenni? Ha megbánta és elhagyta el kell felejteni a dolgot és kész. De az újbóli felhánytorgatást én úgy érzem csak arra irányulna, hogy az ő megbánását hamisnak tüntesse fel az ember. Nekem ,de szerintem másnak se tiszte, hogy a megbánásában a hamisságot keresse, mert mi bizonyítékot találna? Semmit. Egyetlen oka, hogy ne higyjen neki az ember az az, hogy bizalmatlan irányába, mert bőven adott rá okot, hogy bizalmatlanok legyenek az emberek felé.

  56. Irma

    Végülis tényleg nem sokat javít a helyzeten. Engem csak az zavar, hogy nem lehet töröltetni magam arról a listáról, amelyet a “tagokról” vezet Erec.Jobb szeretnék nem szerepelni azon a listán. De még ebben sem enged. Én nem vizsgálom, hogy megbánta vagy sem Yeva amit elkövetett, mert tényleg nem az én tisztem. és ezzel, hogy magukra zárták az ajtót, tulajdonképpen magukra maradtak azzal a sok felhalmozott problémával amit évek alatt sikeresen összehoztak.

  57. Villam

    Milyen lista? Taglista?Ha törlik a neved, megbomlik a tér-idő kontinuum a forumon. Névnélküli hozzászólásokkal lesznek tele a topicok és lehet a kommentjeid is eltűnnek lyukakat ütve a topicok kényes szövetén ,ezzel összekuszálva és felborítva a témákat. Ezt te se akarhatod. Beláthatatlan következményei lennének. :D

    Magukra maradtak?Szerintem eddig is magukra voltak maradva, mert külsősök , akik nem voltak regelve, nem szóltak soha semmi felől. Regisztráltak se nagyon szóltak semmi felől. Akik meg szóltak és moderátorok voltak, mind elmentek idővel. Nem sok minden változott. Most azok akik nincsennek regelve, nem tudják olvasni. Erről eleinte volt szavazás is, hogy kelle, jóe stb. “Sokan” mondták nem jó. Egy ideig nem is volt, de aztán újra visszatért a “zárolás” és időszakonként pár napra mindig visszajött, most meg már jó ideje zárva van . Gondolom van valamilyen oka ennek, de inkább elszigetelő hatású, ezért se tetszett kezdetektől fogva.

  58. Irma

    Hát Testvérem most hogy ilyen szépen elmagyaráztad nekem, nem is kellemetlenkedek azzal a szegény taglistával, aminek már a fele se igaz. Jól van járjanak csak körbe köreb maguk között. Igy hogy zártkörüek lettek, jó nagy öngólt lőttek, mert az igaz, hogy mi kitiltottak nem olvashatjuk, de új tagjaik sem lesznek, egyidő után majd egymásra unnak.