Luis Padrosa

Egy érdekes beszámolót találtam Kéry Zsuzsanna blogján Luis Padrosaról. “Rájöttem, hogy a Római Katolikus Egyház tanításainak nincs evangéliumi megalapozottságuk – közöltem Samuel Vila lelkipásztorral, aki teljesen elhűlve hallgatta ezt egy római katolikus pap szájából… A döntésem hátterében számos ok húzódott. Negyvenhárom évnyi mélyen vallásos katolikusság, tizenöt évig tartó egyházi oktatás, tíz évnyi, papként és népszerű igehirdetőként való szolgálat, ezen kívül összesen huszonhárom évnyi jezsuita rendtagság után arra a meggyőződésre jutottam, hogy a Római Katolikus Egyház nem Jézus Krisztus igaz Egyháza. Tizenhárom évnyi intenzív apologetika-tanulmányozás után megdönthetetlen bizonyosságra jutottam. Jól ismerem mindkét oldal érveit. Gondosan elemeztem mindet.”

A folytatás itt található. Azért érdekes olvasmány, mert a már jól ismert katolikusok kontra protestánsok vitában egy másfajta látásmódot képvisel, egy bennfentes katolikusét. Hasonló okból ajánlom Tony Coffey Katolikus voltam c. könyvét is. Antikváriumokban még időnként lehet vele találkozni.

2 hozzászólás

Kategória: apológia, evangéliumi

2 responses to “Luis Padrosa

  1. Nagyon bátor döntés volt az egykori katolikus paptól. Neki az egzisztenciája is “bánta”. Vajon mi lehet Vele…?

  2. Ezt 1951-ben írta Buenos Airesben…