Akinek Isten akar látni

“Másoknak nincs joguk elvárni tőlem azt, hogy bármi mássá alakuljak, mint amivé Isten szemében lennem kell. Ennél nagyobb dolgot aligha követelhetünk embertől! Ez az egyetlen jogos elvárás, amelyet teljesítenem kell, s éppen ez az, amit többnyire nem kívánnak tőlem. Azt akarják, hogy olyan legyek, amilyennek ők tartanak: a saját lényüket akarják viszontlátni bennem. Nem fogják föl azt, hogy ha egészen önmagammá leszek, az életem akkor egészíti ki és teljesíti be az ő életüket. Ha viszont pusztán az ő árnyékukként élek, akkor csak arra leszek használható, hogy saját beteljesületlenségükre emlékeztessem őket.” (Thomas Merton)

5 hozzászólás

Kategória: idézetek

5 responses to “Akinek Isten akar látni

  1. Evi

    ezt jol megtalaltad..:)

  2. infaustus

    nagyon nagy kincs ez a könyve Mertonnak .. ajánlom ;]

  3. na de hát akkor hogyan lesznek barátaid, igazi testvéreid, feleséged, ha nem felelsz meg a többiek elvárásainak?

  4. infaustus

    nem kellenek olyan barátok, “igazi” (?) testvérek és feleség, akinek nem felelek meg úgy, ahogy vagyok. ők megfelelnek nekem, akkor ez vagy legyen kölcsönös, vagy hagyjuk a csudába a dolgot. így gondolom. egy idézet jutott erről most eszembe:

    “Régen azt gondoltam, hogy az a legrosszabb, ami történhet velem, hogy egyedül maradok. De ez nem igaz. Az a legrosszabb, ha olyanokkal vagyok körülvéve, akik között egyedül érzem magam.”

  5. Azt gondolom, hogy azok elvárásainak akiket szeretünk könnyebben megfelelünk, néha nem is érezzük elvárásnak őket.

    Hm… most hogy így elgondolkodtam rajta, lehet bonyolultabb téma ez mint ahogy eddig hittem. Alszom rá egyet és gondolkodom holnap egy jót róla, s közlöm majd mire jutottam.