Milyen az igazi szeretet?

“Ha emberi ékesszólással vagy angyali eksztázissal beszélek, de nem szeretek, semmi más nem vagyok, mint egy rozsdás kapu nyikorgása. Ha erővel szólom Isten Szavát, kinyilatkoztatva minden titkát, és mindent olyan világossá téve, mint a nap; ha olyan hitem van, ami azt mondja a hegynek, hogy ‘Ugorj!’ és az ugrik, de nem szeretek, semmi vagyok. Ha mindent, amim csak van, odaadok a szegényeknek, és hajlandó vagyok a máglyára menni, hogy mártírként elégessenek, de nem szeretek, sehová se jutottam.

Így hát nem az számít, hogy mit mondok, mit hiszek és mit teszek – csődöt mondok szeretet nélkül.

John 3

A szeretet soha nem adja fel.
A szeretet többet törődik másokkal, mint önmagával.
A szeretet nem akarja azt, amije nincs.
A szeretet nem jár fel s alá kevélyen.
Nem nagyképű a felfuvalkodottságtól.
Nem erőlteti rá magát másokra.
Nem azt mondja mindig, hogy ‘én…, engem…, nekem…’
Nem ragadják magával az indulatai és a haragja.
Nem tartja számon mások bűneit.
Nem mulatozik, amikor mások aljasak.
Örömét leli abban, ha az igazság virágzik.
Bármit elfedez.
Mindig Istenben bízik.
Mindig a legjobbat akarja.
Sose néz hátra.
Kitartással folytatja egészen a végig.

A szeretet sosem hal meg. Az ihletett beszéd elmúlik majd egy napon, a nyelveken való imádkozás véget ér majd, a megértés eléri majd a végső határát. Csak egy részét ismerjük az igazságnak, és amit Istenről mondunk, az mindig részleges. De amikor a Teljes megérkezik, a mi részleges dolgaink el lesznek törölve.

Amikor még csecsemő voltam anyám keblén, úgy gügyögtem, mint bármely csecsemő. Amikor felnőttem, elhagytam a gyermeki dolgokat valami jobbért.

Még nem látjuk tisztán a dolgokat. A ködben hunyorgunk, a homályban botorkálunk. De ez nem tart már sokáig, mielőtt még az idő kitisztulna és a nap fényesen ragyogna. Akkor mindent látni fogunk – olyan tisztán látunk majd, ahogyan Isten lát minket, és olyan közvetlenül ismerjük majd őt, ahogyan ő ismer minket.

De most, addig a teljességig három dolgot tehetünk, melyek a beteljesülés felé vezetnek minket: bízzunk Istenben, kitartóan reménykedjünk, szeressünk túláradóan. És a három közül a szeretet a legjobb.”

(1Kor 13:1-13, The Message)

Milyen az igazi szeretet? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Kategória: parafrázis

Hozzászólások lezárva.