Mindenkinek igaza van?

“Én vagyok az út, az igazság és az élet! Az Atyához csakis rajtam keresztül lehet eljutni” (Jn 14:6, EFO). 

“Az igazság nem büszkeség és alázat kérdése, hanem ténykérdés. Az iszlám azt mondja, hogy Jézust nem feszítették keresztre. Mi azt mondjuk, hogy keresztre feszítették. Csak egyikünknek lehet igaza. A zsidóság azt állítja, hogy Jézus nem volt Messiás. Mi azt mondjuk, hogy az volt. Csak egyikünknek lehet igaza. A hinduizmus azt mondja, hogy Isten gyakran testet öltött. Mi azt mondjuk, hogy csak egyszer. És nem lehet mindkettőnknek igaza” (Peter Cottrell: The London Bible College Review).

3 hozzászólás

Kategória: apológia, idézetek

3 responses to “Mindenkinek igaza van?

  1. lenyegtelen

    Minél több igazsággal építenek körül egy hazugságot, annál hitelesebbnek tűnik a hazugság is. Az igazság álcázása hazugság által, egy valódi művészet a Sátán kezében. Ha csak 1 hazugság lenne, ennek felderítése egyszerűbb lehetne. Viszont a hazugságnak 1000 arca van (ezt mondja a közmondás) és ezért a dolgok olyan bonyolultak.

  2. lenyegtelen

    “Az igazság olyan mint a hideg víz, csak a beteg fogaknak árt…” (Nicolae Iorga, román történész)

  3. lenyegtelen

    Egy bizonyos dologra figyeltem fel, minél több igazságot birtokolsz, a tévedéseket annál nehezebben térképezed fel és dobod el. Ezt pedig azért mert a sok ismeret “felfuvalkodottá” tesz és növeli a téves önértékelést (emlékezzünk csak a farizeus imájára “én ezt meg ezt tettem, én nem vagyok olyan mint ez”).