Böjte Csaba a hitről

bcs“A gyerekkori barátaim kérdezték, mit jelent az, hogy vallásos vagyok, Istennel élem az életemet. Azt válaszoltam nekik: Tudjátok, amíg távol álltam a kereszténységtől, azt éreztem, hogy egy nagy, sötét erdőben járok, ahol a fák között mindenféle rémisztő, irtózatos dolgok léteznek: vadállatok, haramiák, csapdák, kiszámíthatatlan csapások… Látom őket, és félek, mert bármi megtörténhet velem. Kiszolgáltatottnak éreztem magamat.

Vallásos emberként, élő hittel most azt érzem, hogy ugyanabban a rettenetes erdőben járok, ugyanazok a fák között, ugyanolyan veszélyek leselkednek rám, de nem félek, mert fogom a mennyei Atya kezét.

Biztonságban érzem magam, mert az én Apukám a világon a legerősebb, a legjobb, gondomat viseli, törődik velem.”

(Böjte Csaba, Karikó Éva: Ablak a végtelenre, Helikon, Bp. 2011. pp. 24-25.)

3 hozzászólás

Kategória: idézetek

3 responses to “Böjte Csaba a hitről

  1. endike

    Mondja ezt valaki, aki egy nagy szervezet (kat. egyház) tagja, amitől akkor is fizetést fog kapni, ha bármi történik…

  2. infaustus

    Azért én katolikus és katolikus között különbséget tennék. Böjte Csaba sok olyan dolgot is megtesz, ami nincs benne sem a munkaköri leírásában, sem a fizetésében…

  3. Szerintem szép és érthető hasonlat. Kívülállóknak is. Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmet!