Mi válik a javunkra?

“Döbbenetes történet volt Szeredában annak idején: egy anyának volt három fia. Már fiatalemberek voltak, amikor kettő közülük egymás után meghalt. Ez mindenkit megdöbbentett; hogy lehet, hogy valakinek a felnőtt gyermekei hirtelen meghalnak? Aztán történt, hogy a harmadik fiú is megbetegedett…

Fotó: Lükő Éva

Fotó: Lükő Éva

…Állítólag — én akkor még kicsi voltam, édesanyám mesélte — ez az anya fájdalmában és szomorúságában az egyik szentmise végén felkiáltott, hogy nincs Isten az égben, mert ha lenne, ilyen nem történhetne meg. És meggyógyult a gyermek.

Teltek-múltak az évek, és egyszer ez a fiú olyan szerencsétlenül ütötte meg az anyját, hogy az belehalt. Én, mint kispap ott voltam a temetésen. Akkor mondta a plébános, hogy soha nem lehet tudni, Isten kit mivel áld meg. Soha nem lehet tudni, hogy mi válik javunkra, és mi lesz a kárunkra. Mert ha annak idején ez a fiatalember meghalt volna, nem lett volna ez az irtózatos tragédia, amire nemcsak az anya, de a fiú élete is ráment, hiszen börtönbe került.

Mint fiatal teológus megértettem, hogy ha Isten megenged valami rosszat, akkor valami sokkal rosszabbtól akar megvédeni bennünket, vagy valami olyan jó útra akar vezetni, amelyre magunktól soha nem térnénk rá.”

Böjte Csaba: Hiszek a szeretet végső győzelmében, Szent Gellért Kiadó és Nyomda, Bp. é.n. pp. 50-51.

Reklámok

Mi válik a javunkra? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Kategória: idézetek

Hozzászólások lezárva.