Miért?

Miért? Az emberek gyakran teszik fel ezt a kérdést, amikor megmagyarázhatatlan, nem várt, számukra kedvezőtlennek tűnő események történnek velük. Az adott helyzetben azonban többnyire nem értjük meg a történtek okát. Keresztényként egyszerűen el kell fogadnunk Isten bizonyságtételét arról, hogy tudja, mit cselekszik, tudja, mit miért tesz, és bármilyen érthetetlen dolgok történnek is, ő kézben tartja az életünket. Pál apostol így fogalmazta meg ezt az alapigazságot, hitünk fundamentumát: “Tudjuk pedig, hogy az Isten mindent a javukra munkál azoknak, akik Őt szeretik” (Róm 8:28, KON). Egy parafrázis szerint ez a vers így hangzik: “Ezért lehetünk ilyen biztosak abban, hogy az Istent szerető életünk minden részlete valami jóvá lesz kimunkálva” (MSG).

Fotó: Németh Tamás

Fotó: Németh Tamás

Søren Kierkegaard így fogalmazott az élet megértésével kapcsolatban: “Az életet csak visszafelé érthetjük meg, de előrefelé kell leélnünk.” A Róm 8:28 és Kirkegaard szavainak igazságát tapasztaltam meg szombat délután.

Egy barátommal megbeszélt találkozóra tartottam épp, de hogy felfedezzem új lakókörnyezetünket, gyalog mentem el egy távolabbi buszmegállóig. Nosztalgiázni szerettem volna, és direkt arra kanyarodtam, ahol láthatom gyülekezetünk régi épületét, ahol éveken át istentisztelet tartottunk. Nem derült ki, hogy most milyen üzlet vagy szolgáltató ház működik benne, mellette viszont figyelmes lettem egy színes feliratokkal és képekkel illusztrált ifjúsági központra. Rögtön eszembe jutott, hogy néhány évvel ezelőtt voltam egy állásinterjún, ahol ebbe a központba kerestek szociális munkásokat. Az interjút sikeresnek éltem meg — hisz azt sikerült őszintén megmutatnom, hogy ki vagyok én. Azonban nemleges válasz érkezett tőlük, így maradtam a régi munkahelyemen. Hogy őszinte legyek, akkoriban bosszantott a dolog. Szerettem volna a szakmámban dolgozni, és ez jó lehetőség is lett volna rá. De elfogadtam a nemet, és az elmúlt években csak nagyon ritkán jutott eszembe ez az eset.

Most viszont ott álltam az épület előtt, azon gondolkozva, hogy itt dolgozhattam volna. A következő dolog, amit észre vettem, az volt, hogy az épület teljesen üres. A központ már nem működik. Megszűnt. Ha akkor, néhány éve megkapom ezt az állást, ma munkanélküli lennék. Így azonban, hogy nemet mondtak, ma még mindig van egy biztos munkahelyem.

Hálát adtam azért, mert nem véletlen, sem nem a sors keze mindaz, ami történik az életemben. Isten már akkor is tudta, mi a terve, melyet véghez is vitt. Tette ezt anélkül, hogy részletes magyarázatot adott volna. Egyszerűen csak rábízta az időre, hogy majd beigazolja előttem is, hogy helyes volt az ő döntése. Amikor türelmesen várunk, és bízunk Isten döntéseiben, mi is megtanuljuk azt, amit Spurgeon: “Nem bizonytalan sors vagy vak véletlenek uralkodnak rajtunk. Nem hánykolódunk értelmetlenül ide-oda. Isten végtelen bölcsessége vezet bennünket egy bizonyos cél felé.”

Miért? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Kategória: evangéliumi

Hozzászólások lezárva.